Trends - Paris SS 2014 by Alin Galatescu DAY6

Parisul vibreaza inca de dimineata: urmeaza cel mai asteptat show din punct de vedere al surprizelor  Paris Fashion Week: Celine, a revolutionarei Phoebe Philo. Toata lumea astepta sa vada ce iepure mai scoate din joben reinventatoarea minimalismului in secolul 21. Nici de asta data cunoscatorii si publicul nu au fost dezamagiti. Phoebe si-a pastrat pasiunea pentru simplitate insa acum a fost dublata de studii complexe, pliseuri si de imprimeuri tribale ori urbane intense. 

Combinatia intre lumea oraselor cu accentele pop si grafitti ce reprezeinta noutatea sezonului a creat o garderoba de o modernitate stranie. Culorile puternice, accentele sport, materialele tehnologice, infasurarile, asimetriile si look-ul general de amazoane ale unei lumi fantastice a viitoarului, au dat un aer de avantgarda cu care deja ne-a obisnuit designerul de la Celine. Au surprins totusi benzile intens colorate, buzunarele solist, decupajele cuu ferestre surpriza in produse normale, lungimile si jocul de sobru - exotic al intregii colectii. Din nou Celine s-a constituit in avantposturile cautorilor modei secolului .


Surprinza zilei a venit de la micuta casa Rabih Kayrouz care devine o voce de neevitat printre iubitorii modei inovative. Simplitatea ansamblului, dublata insa de complexitatea drapajelor, taieturilor si surprizelor continute de propunerile casei au asezat-o pe aceasta intr-o zona de minimal smart extrem de cautata. 

 
Chloe a renuntat la show-ul ei uzual din Tuilleries si a creat un imens podium labirintic din nisip pietrificat pe care amanzoane ale Atlanticului se preumblau vesele ca intr-un East Hampton ideal. De aceasta data s-a renuntat la preocuparea pentru volume si suprapuneri optandu-se pentru o varianta comerciala cu accente militare sau hippie light in care predomina albul si khaki-ul dublate de engru si bleumarin. Evitand giganticele oglinzi parasolare de deasupra podiumului, aveam o senzatie stranie de Paul&Joe prea comercial pentru renumele casei Chloe. Mult zgomot pentru nimic. 


 
Akris a dovedit odata in plus ca face parte din categoria „designerilor sezonieri”. Acestia sunt cei care nu stapanesc decat un sezon pe an, fie toamna / iarna fie primavara / vara - pe celalalt ratandu-l, de obicei, glorios. Akris ne-a dus intr-o calatorie a coloniilor britanice, insa cu un repertoriu de imprimeuri si croieli imbatranit, monoton si fara multe idei. Pacat de vechea colectie, toamna / iarna 2013 / 2014 dedicata memoriei mamei designerului casei Albert Kriemler.


Givenchy a incheiat ziua prin ceea ce, pentru mine, a fost cea mai controversata colectie de la Paris Fashion Week. Folosind aceeasi scenografie spectaculoasa de sezonul trecut cu muzica live si modele mergand pe un gigant podium in forma de cerc, insa neschimbata aproape deloc, show-ul a parut o copie palida a precedentului - revolutionar pentru Givenchy. Ricado Tisc, de altfel in mare forma in proiectele sale personale, a amestecat o multitudine de masini distruse in accidente - doar de origine germana, ca un simbol al ”ciocnirii civilizatiilor” - cliseatica metoda. Muzica tribala interpretata exclusiv la instrumente de percutie a tinut departe publicul spectator de metaforele ascunse in colectie, iar fetele pictate si acoperite cu paiete colorate au intrigat, dar au si deviat propunerile designerului spre universul indian nevizat atat de explicit de catre acesta. A rezultat o colectie inegala, cu multe drapaje si asimetrii, cu personaje aspre, hamuri si accente de blana interesante de asta data; dungi si pliseuri cu dos contrastant ce dialogau ciuadat cu materialele elastice ale majoritatii produselor ori cu paietelor. Cu exceptia produselor ultra tribale, restul omagiului adresat lui Vionnet si lui Madame Gres nu m-au atins aproape deloc. Intr-adevar parea inedita, cu un aer modern, dar confuz si mult prea prelucrat.



 

5.11.13

No comments:

ShareThis