Trends - Paris SS 2014 by Alin Galatescu DAY7



Inceputul zilei a fost unul incantator cu o colectie comerciala, dar cu multe surprize oferita de Stella McCartney in aceeasi extraordinara locatie, Opera Garnier. Tot in aceasta dimineata l-am intalnit pe tanarul designer roman Ioana Ciolacu aflat in echipa Stellei McCartney, ca invitat in backstage, urmare a premiului remarcabil cucerit la Berlin, colectia premiata de Stella urmand a fi dezvoltata si prezentata in cadrul Galei Avanpremiere 13 din luna noimebrie. Un alt moment fun al diminetii a fost vizionarea acestei colectii din ”gradinita” Stellei McCartney impreuna cu doua dadace, 7 copii dintre care 3 chiar ai Stellei McCartney si cativa parinti din randul personalului acesteia - a fost foarte fun.

Am remarcat din colectie rochiile si fustele cu volum in zona soldului, formate din trei sectoare, costumele masculine ultra minimal, materialele derivate din zebra, outwear-urile din piele tehnologica si partea finala dedicata exclusiv rochiilor din dantela si voal de o finete si un romantism in contrast inteligent cu restul colectiei. Stella McCartney pare in mare forma. 
Giambattista Valli a continuat demersul inceput in colectia de haute couture din vara prin care amesteca minimalismul cu materialele extrem de scumpe si sofisticat transformate, rezultand un look accesibil, fresh, young, in acelasi timp foarte aristocrat. Explorarea pe zona florala a cuprins toate tipurile de exprimari, de la flori solist la jocuri de transparent si opac, de la aplicatii savante la efecte 3D. Romantismul recunoscut al designerului a dublat explorarea florala prin gama cromatica aleasa - exclusiv pasteluri luminoase - si o feminitate derivata din secolul 19 cu o multitudine de interpretari de volane de o modernitate neobisnuita. Regasim combinatii de peplum cu volane gigant in noii pantaloni scurti, ce vor isteriza fashionistele sezonul viitor, dar si in fuste scurte si finalitati de bluze ultra elegante. Neobisnuita este obsesiva preocupare pentru rochii halat deschise pana in zona taliei, purtate peste body-uri simple si utilizarea blanurilor cu fir lung ca accente pentru sezonul de primavara - maneci, genti, etc. Sezonul viitor se anunta astfel sofisticat si ultrafeminin la Valli. 
Emanuel Ungaro by Fausto Puglisi este un exemplu nereusit de reinterpretare litarala a valorilor unei mari case de moda. Puglisi a reusit performanta sa ne arunce cu 25 de ani in urma, intr-o saraca viziune a maestrului Ungaro in care negrul era amestecat cu culori tari: verde, albastru, etc, iar bulinele erau amesteca cu dungi si cu nesfarsite interpretari de volane tip meduza pe orice tip de cusatura imaginabila. Obsesia pentru anii 80 a depasit-o pe cea a casei Balmain, neatingand nici macar starea de lux extrem de decorativ, ramanand intr-o sfera declarativ necreativa. Pacat ca dupa o prima colectie curajoasa, axata tot pe anii 80, Puglisi dovedeste deja saracie de idei si lipsa de mesaj creativ viabil. 
Elie Saab poate fi acuzat de lipsa de curaj in explorari de croiala si concersatorism stilistic, dar ce nu i se poate reprosa cunoasterea absoluta a propriului public si impecabila, aproape obsesiva, calitate a materialelor si tehnicilor de constructie a propunerilor sale. La el nu are rost sa discutam tenduri sau directii, ci putem doar sa admiram o nesfarsita suita de rochii ultra elegante, extrem de feminine si senzuale, ce fac din cea mai spectaculoasa de modele de la Paris un trib de dive absolute, de femei de o frumusete rapitoare, plimbandu-se nonsalant pe un covor rosu nesfarsit. Elie Saab si-a facut, ca intotdeauna, treaba satisfacand, din nou, pe deplin publicul sau, din ce in ce mai numeros.


Ziua a fost incheiata de cel mai controversat show de la Paris, din nou, Saint Laurent by Hedi Slimane. Acesta a livrat o noua mostra de anti sistem, sfidare si asa zisa ”infuzie de energie ce uneste fortat strada cu luxul si luxul cu strada”. Scenotehnica a fost, ca de fiecare data, spectaculoasa: brazi de lumini desfacandu-se si refacandu-se intr-o relatie stranie intre urban si futurism, intre o padure ideala si o padure a viitorului - ce ne-au convins ca Hedi Slimane este, intai de toate, un foarte bun entertainer,  un american cu foarte mult tupeu, avand la dispozitie o comoare simbolica si financiara imensa, dar, din punctul meu de vedere, cu o saracie creativa, stilistica si ideatica de o profunzime socanta ce pare ca iti acopera nestiinta prin anarhie si mers contra curentului. Aceleasi personaje underground, cu aceleasi accente rock si pe alocuri punk, cu un dinamism virusant si un dezinteres fata de estetica ce isi doreste sa se tranforme intr-un statement, duc universul Saint Laurent intr-un amestec de anii 50 cu anii 80, de Los Angeles si banileue parisian (suburbii) ce ar putea fi interesant si credibil daca ar ascunde macar cateva elemente de creatie autentica in fluviul nesfarsit de fete revoltate si atat. Mai asteptam. 

7.11.13

No comments:

ShareThis